שלום כתה א': הציוד שתצטרכו לבית הספר

סיום מסגרת גני העירייה והעלייה לכתה א' כרוכים בהתרגשות רבה הן מצד הילד/ה והן כמובן גם מצד ההורים. ככלל, חשוב לערוך את ההכנה לכיתה א' בצורה מסודרת מראש, טכנית ורגשית, להכין את הילד לשינוי המהותי באמצעות ביקור מוקדם בבית הספר, שיח ועריכת קניות משותפות לציוד הנדרש.

מרבית בתי הספר נוהגים לשלוח רשימת ציוד נדרשת, אולם בין אם נשלחה רשימה כזאת ובין אם לאו, ריכזנו עבורכם את הפריטים חשובים אותם יש לרכוש מבעוד מועד:

  • קופסת אוכל – נתחיל עם הבסיס, פריט שהילד כבר מכיר מתקופת הגן, כאשר כחלק מההכנה לשינוי, רצוי לרכוש קופסת אוכל לבית ספר קומפקטית כלל הניתן שלא תתפוס מקום רב בילקוט אבל גם כזו שתהיה מחולקת לתאים ותכלול מקום לכריך מזין בלחמנייה או פיתה, מקום לפרי ולירק והכי חשוב סגירה נוחה שהילד יוכל לתפעל בכוחות עצמו.
  • תיק בית ספר – תיק, או הילקוט כמו שנהגנו לקרוא לו פעם, מהווה כנראה את הרכישה החווייתית והמשמעותית ביותר עבור הילד, כאשר חשוב להקפיד על תיק אורטופדי ואיכותי עם חלוקת תאים נוחה. בכיתה א' מומלץ לרכוש תיק על גלגלים או בשילוב עגלת נשיאה וידית אחיזה כדי להקל את נשיאת התיק עבור הילד שלו כדאי לאפשר את בחירת המותג או הדמות שתככב על התיק החדש.
  • ספרי לימוד – בכתה א' עיקר ספרי הלימוד הם חוברות עבודה המאפשרות כתיבה ותרגול של הילד. החלוקה מתבצעת על פי מקצועות הלימוד ועל פי סדרות ספרים, כאשר חשוב לרכוש את כולם מראש ככל הניתן ולא לדחות חלק מן הרכישה להמשך השנה, פשוט כי לא בטוח שתוכלו להשיג כל ספר במהלך השנה. עוד נקודה חשובה שכדאי להכיר היא שכיום בתי ספר רבים משתתפים בפרויקט השאלת ספרים ורצוי לבדוק זאת אל מול בית הספר טרם הרכישה.
  • מחברות מתאימות – בחנויות כלי כתיבה ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי מחברות, החל ממחברות חומות של פעם וכלה במחברות ממותגות עם הדמויות שילדים אוהבים. בכיתה א' בה הילדים רוכשים את מיומנויות הכתיבה, נדרשות לרוב מחברות חכמות המדגישות את אזור הכתיבה. מלבד זאת לא מומלץ לרכוש לילד מחברות ממותגות מאחר וחשוב לזכור כי הדרישה לרוב תהיה לעטוף אותן, והדמויות ייעלמו תחת העטיפה הנדרשת.
  • וכמובן קלמר – בכיתה א' נדרש הילד לציוד רב יחסית בקלמר החל ממספר עפרונות מחודדים, טושים, צבעים, מספריים, דבק, סרגל ועוד. מומלץ לרכוש קלמר גדול בן שניים או שלושה תאים שיסייעו לילד בחלוקה ובארגון. בנוסף לקלמר איכותי מומלץ לרכוש גם מספר קלמרי ג'ינס פשוטים, לימים בהם הילד ישכח את הקלמר בכיתה או אצל חבר ויזדקק לגיבוי זמין.