מהם תרגילי קיגל ולמה הם חשובים?

קיגל הם תרגילי רצפת האגן המחזקים את השרירים ברצפת האגן התומכים בשלפוחית השתן, המעי, הרחם והרקטום, זה חשוב מכיוון ששרירים אלו תומכים במשקל האיברים באגן ומספקים יציבות לאזור. תרגילי קיגל יכולים לעזור עם מגוון רחב של בעיות כגון בריחת שתן, בעיות בחיי מין (כגון הפרעות זיקפה), ואפילו לידה.

היתרונות הרבים בביצוע תרגילי קיגל:

– עוזר לבריחת שתן על ידי חיזוק שרירי רצפת האגן

– מסייע בתפקוד המיני על ידי הגברת זרימת הדם לאיברי המין

– מחזק את שרירי הנרתיק למין טוב יותר

– עוזר בלידה על ידי חיזוק דופן הרחם

תרגילי קיגל אינם מיועדים רק לנשים. הם מועילים גם לגברים. ישנם יתרונות רבים של תרגילי קגל שאפילו גברים יכולים ליהנות מהם כמו חיי מין טובים יותר, שיפור בבריאות הערמונית וזקפה חזקה יותר.

אז איך עושים תרגילי קיגל וכמה כדאי לתרגל אותם?

כדי לעשות תרגילי קיגל, צריך קודם כל לאתר את שרירי רצפת האגן. דרך אחת היא עצירת זרימת השתן בזמן מתן שתן או שימוש במראה כדי לצפות באזור. הדרך השנייה היא על ידי הכנסת אצבע לנרתיק שלהם וכיווץ השרירים.

הדרך הטובה ביותר לעשות תרגילי קיגל היא לכווץ את שריר רצפת האגן על ידי לחיצתו פנימה ולמעלה לכיוון הטבור למשך חמש שניות בכל פעם.  חשוב לא לעצור את הנשימה בזמן ביצוע התרגיל הזה כי זה יגרום גם לשרירים אחרים להימתח בגופך. 

חשוב לבצע את תרגילי קיגל באופן קבוע ונכון. ישנן דעות שונות לגבי התדירות שבה עליך לבצע את התרגיל. יש אנשים שאומרים שעדיף לעשות תרגילי קיגל 10 פעמים ביום, בעוד אחרים אומרים שעדיף לעשות אותם שלוש פעמים ביום.

התדירות של תרגילי קיגל משתנה מאדם לאדם, יש שימליצו לעשות אותם לפחות שלוש פעמים בשבוע למשך 20 דקות בכל פעם.

לסיכום,

מומלץ לעשות תרגילי קיגל כל יום כי אם לא, השרירים שלכם יחלשו ויהיה קשה יותר לבצע את התרגילים.